Analytics & CRO specialist

Solliciteer nu

Analytics & CRO specialist

Je zet je growth mentaliteit en conversie optimalisatie skills in om onze online kanalen zo efficiënt mogelijk in te richten.

FULL-TIME · AMSTERDAM

Binnen het Growth team werken we met diverse online specialisten. Zo hebben we een marketeer die vanuit een programmatic achtergrond werkt aan het optimaliseren van de funnels voor acquisitie en retentie van nieuwe klanten, een specialist met een focus op content marketing en een technische growth hacker. We willen met het team op grotere schaal en met meer capaciteit de frequentie in experimenten uitbouwen en onze funnels op die manier steeds strakker neer zetten. Daarom zoeken we een Analytics & CRO specialist.

Wat ga je doen?

  • Jij bent de voorman in het op bottom-line impact sturen van online marketing.
  • Je wilt precies weten wat de impact is van iedere activiteit en je kunt zelfstandig een meetplan opstellen.

  • Je geeft duidelijke instructies aan het IT team voor implementeren van jouw meetplan.

  • Op basis van user research/testing bedenk je en optimaliseer je A/B testen.

  • Je bent in staat om met Javascript een variatie te bouwen van een pagina in een A/B testing tool.

  • Je wilt graag onze organisatie naar een volgende niveau brengen van data en analytics volwassenheid (denk aan data-warehouse / DMP).

  • Je creëert de beste optimalisatie strategieën op basis van verbeterpunten in onze customer journey en op basis van klantinzichten.

Context

Het Growth team wordt ondersteund door ons Brand Content team die moeiteloos en agile content produceert die gebruikt kan worden in jouw bedachte concepten.

Daarnaast hebben we een web apps team van 7+ Front-End Developers die technische ondersteuning bieden aan onze projecten en experimenten.

Je krijgt bij ons de ruimte om te experimenteren en dus ook om te falen. Immers zijn de meeste experimenten niet succesvol maar zijn er een paar uitschieters die het goedmaken voor de rest. 

Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO- of WO-opleiding afgerond op het gebied van marketing, economie, econometrie of bedrijfskunde.
  • Je 3-5 werkervaring in een vergelijkbare rol bij een bureau of merk.
  • Je hebt volop ervaring met het opzetten van AB testen.
  • Je hebt ervaring met Visual Website Optimer, Optimizely, Google Analytics, Google Tag Manager of vergelijkbare tools.

  • Je hebt kennis van Photoshop, HTML, CSS en A/B-testing methodieken

  • Je hebt technische kennis van Javascript.
  • Je hebt ervaring met het implementeren van tagging en meetscripts.
  • Je bent analytisch, weet hoe je een kanaal moet doormeten en gebruikt data om processen en beslissingen kracht bij te zetten.
  • Je bent initiatiefrijk, ondernemend van karakter en je hebt een enorme drive.


Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende start-up waar je jezelf maximaal kunt ontwikkelen en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. 

Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras, een marktconform salaris en natuurlijk de állerleukste collega’s. 

Kortom, een uitdagende functie met volop doorgroeimogelijkheden waarmee je ook nog eens impact maakt.

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan door ons te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie.