
Channel Manager Telesales
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
- Commerce
Functieomschrijving
Wij zijn Vandebron
Onze reis begon in 2014 met Hoofdstuk 1 van de energietransitie, waarin we de markt transparanter wilden maken door consumenten rechtstreeks te verbinden met lokale, groene energieproducenten. Nu, in Hoofdstuk 2, zetten wij ons in om 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar te maken. Denk aan slimme oplossingen — flexibel gebruik van wind- en zonneparken, slim opladen van elektrische voertuigen en efficiënte energieopslag.
We wachten niet af en dragen actief bij aan een duurzame toekomst. Goede energie, slimme oplossingen — dat is Vandebron.
Jouw impact
Als Channel Manager Telesales bij Vandebron speel je een cruciale rol in het toegankelijker maken van de energietransitie door slimme en strategische inzet van ons telesales kanaal. Je verbindt de puntjes tussen ons Commerce team en de Telesales Team Managers en zorgt voor afstemming, effectieve prestaties en klantgerichte communicatie over de voordelen van groene energie.
Je bent verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en optimalisatie van alle telesalesactiviteiten - van het vaststellen van prestatiedoelen en het ontwerpen van belcampagnes tot het trainen van agenten en het afstemmen van onze workflows. Door een commerciële mindset te combineren met een passie voor duurzaamheid, ben je verantwoordelijk voor het bouwen van een goed presterende telesales motor die meer klanten helpt om zich bij Vandebron aan te sluiten en bij te dragen aan een groenere toekomst.
Als je energie krijgt van het nemen van verantwoordelijkheid, het optimaliseren van processen en het coachen van teams terwijl je betrokken blijft bij de dagelijkse werkzaamheden, dan is dit jouw rol!
In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan Cees Polak, Manager Commerce.
Wat ga je doen
Je ontwikkelt en implement een sterke telesales strategie in lijn met Vandebron's missie en commerciële doelen.
Je bent de verbindende pin tussen het Commerce team en de Telesales team managers, en zorg voor effectieve samenwerking en ondersteuning.
Je stelt doelen, volgt KPI's (verkoop, conversie, acquisitiekosten) op en analyseert en optimaliseert continu de kanaalprestaties.
Je plant, voert uit en bewaakt inkomende en uitgaande telesalescampagnes, in samenwerking met Base Marketeers en Team Managers.
Het trainen en coachen van telesales medewerkers om echte ambassadeurs van Vandebron's missie te worden, met behulp van geoptimaliseerde scripts en communicatiestrategieën.
Je evalueert voortdurend de telesales processen, verbeterd efficiëntie, klantervaring en team effectiviteit.
Je blijft op de hoogte van marktontwikkelingen, activiteiten van concurrenten en klantgedrag om kansen te zien en tactieken aan te passen.
Vereisten
Wat je meebrengt
Minimaal 4 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar gericht op telemarketingteammanagement of projectmanagement.
Ervaring met abonnement-gebaseerde producten (telecom, verzekeringen, of idealiter energie).
Een passie voor duurzame impact en een sterke interesse in de dynamiek van de energiemarkt.
Nieuwsgierigheid, sterke analytische vaardigheden (je begrijpt en gebruikt gegevens, zelfs zonder Excel-wizard) en een drang naar kwaliteit.
Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands.
Een strategische kijk gecombineerd met een praktische, operationele aanpak.
Sterke project- en stakeholdermanagementvaardigheden - je bent een verbinder die mensen en belangen samenbrengt.
Een commerciële instelling - je ziet kansen, handelt snel en levert impact.
Wat zit er voor jou in
Een jaarlijkse bonus op basis van bedrijfsprestaties.
30 betaalde vrije dagen per jaar om op te laden.
Twee extra dagen: 1 voor religieuze of persoonlijke vieringen en 1 vrijwilligersdag.
Maximaal 6 weken per jaar werken in het buitenland (maximaal 4 weken aaneengesloten, inclusief maximaal 4 weken buiten de EU).
Een sabbatical mogelijkheid na drie jaar dienst (één maand betaald met vakantie, twee onbetaald).
Een jaarlijks leerbudget van €850 en toegang tot Learning & Development programma's.
Een pensioenregeling om plannen te maken voor de toekomst.
Een maandelijkse netto vergoeding van €50 voor telefoon- en wifikosten.
Een eenmalige vergoeding van €200 netto om je thuiswerkplek in te richten.
Een hybride werkomgeving verdeeld over thuis en ons CO2-neutrale kantoor in Amsterdam. In deze functie verwachten we dat je 3-4 dagen per week op kantoor bent.
Dagelijkse gezonde lunches door onze in-house koks.
Een NS-business card voor wie 10 km of meer reist.
Waarom bij Vandebron?
Een rol met vrijheid en impact - Je krijgt het eigenaarschap om het telemarketingkanaal verder vorm te geven binnen een bedrijf dat actie en impact hoog in het vaandel heeft staan.
Maak deel uit van de missie - Jouw werk draagt direct bij aan het versnellen van de energietransitie.
Werk samen met geweldige mensen - Sluit je aan bij een slim, gepassioneerd en ondersteunend team.
Ontwikkel je expertise - Versterk je vaardigheden op het gebied van multi-stakeholder management, klantenwerving in een concurrerende markt en strategische kanaaloptimalisatie.
Een carrièrestap die er toe doet
Binnen 6-12 maanden betekent succes zijn in deze functie:
Een diepgaand begrip van de dynamiek van ons Telesales-kanaal (binnen 6 maanden).
Een duidelijk en uitvoerbaar plan om conversie te stimuleren en de algehele prestaties van het kanaal te verbeteren (na 6 maanden).
Geïnteresseerd?
Als deze functie je aanspreekt, solliciteer dan via deze pagina.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust via jordreukers@vandebron.nl.
Bij Vandebron geloven we in diversiteit, inclusiviteit en gelijke carrièrekansen. Wees je authentieke zelf - en we vinden het prima als je je geslacht of geboortedatum niet vermeldt op je cv. We geven ook om je privacy en gaan zorgvuldig met je gegevens om. Onder de GDPR hoef je ons geen informatie te geven over je gezondheid, ras/nationaliteit of religie, en je mag ook je burgerservicenummer (BSN) en pasfoto weglaten uit je sollicitatiedocumentatie.
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!