Overslaan naar content

Brand Coordinator

    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Marketing

Functieomschrijving

Als Brandmarketing-coördinator speel je een sleutelrol in het ondersteunen van onze missie en het organiseren van alle marketingactiviteiten die daarbij passen. In ons brand-team creëren we alles wat ons merk definieert en onze doelgroep raakt. Van het organiseren van fotoshoots en het ontwerpen van nieuwsbrieven tot het maken van online content en het plannen van de onvergetelijke Boomplantdag – geen dag is hetzelfde. Sluit je aan bij een dynamisch en creatief team en maak écht impact!


Wie wij zijn

Bij Vandebron zijn we het energielandschap aan het veranderen. Op naar duurzame oplossingen. Sinds onze start in 2014 hebben we de markt opgeschud met een transparant platform dat consumenten rechtstreeks verbindt met lokale, groene energieproducenten. Nog steeds werken we keihard aan ons doel: 100% groene energie in Nederland en wel zo snel mogelijk.

Wij wachten niet af; we bouwen actief aan een duurzame toekomst. Goede energie, slimme oplossingen – dát is Vandebron.

Jouw impact

Om onze missie waar te maken, moeten we die delen met zoveel mogelijk mensen en hun harten raken met onze boodschap. Daar ga jij bij helpen: het verspreiden van het verhaal van Vandebron. Binnen een jaar ben je een pro in het begeleiden en organiseren van een fotoshoots of videoproducties van begin tot eind. Je zorgt voor de campagne-uitingen van onze partnerbureaus en levert deze aan bij mediapartners. Je hebt dus veel contact met externe bureaus, maar ook intern heb je met veel teams te maken. 

Daarnaast ondersteun je ons team hands-on op diverse onderwerpen zoals media en PR. Het bewaken van budgetten en deadlines wordt een tweede natuur voor je, en je passie voor brandmarketing groeit alleen maar. Je begint direct met de kern van al onze activiteiten: de marketingkalender. Jij houdt hem up-to-date, zorgt dat mensen betrokken blijven en op de hoogte zijn van wat we allemaal richting onze doelgroep communiceren. 

Omdat je een belangrijke organisatorische rol krijgt binnen projecten, geef je teams het overzicht dat ze nodig hebben om de juiste bijdrage aan het project te kunnen leveren. Soms moet je anderen uitdagen op accuratesse, motivatie en timing – en dat vind jij helemaal prima.

Wat ga je doen?

  • Beheren van de centrale marketingkalender. Jij houdt hem up-to-date en motiveert anderen dit ook te doen voor hun eigen discipline, zodat iedereen op de hoogte kan zijn van elkaars activiteiten.

  • Samenwerken met creatieve bureaus om hoogwaardige campagnematerialen te ontwikkelen.

  • Zorgen voor tijdige levering van campagne-uitingen aan mediapartners.

  • Zorgen dat alle projecten binnen budget en planning blijven.

  • Ondersteunen van het brand team bij diverse creatieve initiatieven, zoals evenementen en mediaplanning.

Vereisten

Wat breng je mee

Je bent een aanpakker, nieuwsgierig en je leert snel. Je enthousiasme is aanstekelijk en je werkt graag samen. Voor deze baan heb je het volgende nodig:

  • Een duurzame blik op de wereld

  • Tenminste 1 - 3  jaar werkervaring in een vergelijkbare baan in een marketingteam (bijvoorbeeld als marketingassistent, contentcoördinator, of projectmanager).

  • Hbo- of wo-niveau, liefst in Marketing, Communicatie, Bedrijfskunde, of een vergelijkbare richting. Basiskennis van branding, social media, campagne-ontwikkeling, en marketingcommunicatie is een voordeel.

  • Ervaring met praktische marketing tools; 

    • Design software (zoals Canva, Adobe Creative Suite is een pré).

    • Projectmanagement tools (zoals Asana, Trello, Miro).

  • Basiskennis van data-analyse of web analytics (bijv. Google Analytics).

  • Het vermogen om meerdere projecten en deadlines tegelijkertijd te managen.

  • Communicatieve vaardigheden en affiniteit met het schrijven van Nederlandse teksten of in elk geval een goed oog en gevoel voor tekst.

  • Zin om je schouders te zetten onder een missie en veel te leren van je collega’s.


Wat krijg je van ons

  • 30 vakantiedagen per jaar om met een flinke dosis energie aan onze missie te werken. Daarbij krijg je daar nog twee extra dagen bij: een extra dag om vrijwilligerswerk te doen en een extra dag voor religieuze of persoonlijke vieringen

  • Flexibiliteit: werk tot maximaal 6 weken per jaar vanuit het buitenland (maximaal 4 weken aaneengesloten). 

  • Blijf verbonden met een maandelijkse netto vergoeding van €50 voor je telefoon- en internetkosten en richt je thuiskantoor in met een eenmalige vergoeding van €200.

  • Ontwikkeling: een ontwikkelingsbudget van €850 per jaar om persoonlijk en professioneel te groeien.

  • Hybride werken: omarm ons flexibele beleid voor werken vanuit huis en op kantoor. 

  • Gezonde lunch: geniet van gratis, heerlijke lunches bereid door onze in-house chefs. 

  • Sociale binding: sluit je aan bij onze levendige sociale scène met evenementen, uitjes en kantoor bijeenkomsten. 

  • Pensioenregeling: verzeker je toekomst met een persoonlijk pensioenplan. 

  • Makkelijk pendelen: ontvang een NS business card voor reizen van meer dan 10 km.


Geïnteresseerd?

Als je net zo enthousiast bent als wij, solliciteer dan via deze pagina. 

Nog niet overtuigd en heb je vragen? Stel ze gerust via jordreukers@vandebron.nl.


Bij Vandebron geloven we in diversiteit, inclusiviteit en gelijke carrièrekansen. Wees je authentieke zelf en het is voor ons helemaal oké als je geen geslacht of geboortedatum noemt in je cv. Ook geven we om je privacy en gaan we zorgvuldig om met je gegevens. In het kader van de AVG hoef je ons géén informatie te verstrekken over je gezondheid, ras/nationaliteit en religie, en ook je bsn-nummer en pasfoto mag je weglaten in je sollicitatie-documentatie. 

  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
Marketing

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar