" "

Service Content Specialist

Job description

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Als klant bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt en waar je geld naartoe gaat. Wij pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als innovatieve Tech Scale-up maken wij de energiemarkt nóg duurzamer. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland.

Hier kom jij terecht
Onze klanten zijn het hart van Vandebron: zonder hen, geen duurzame missie. Een optimale, zorgeloze klantreis is van essentieel belang voor de klanttevredenheid en het behoud van onze klantbase. Dit heeft onze volledige prioriteit. Zo is bijvoorbeeld de welkomstfase een belangrijk moment in de klantreis waarbij we de klant op het juiste moment van de nodige informatie voorzien om hen een zorgeloze start te bieden. Op dit moment zijn het spannende tijden bij Vandebron. De energietransitie is belangrijker dan ooit en een goede service is essentieel. Samen staan we aan de start van een grote verandering om de kwaliteit van de klantervaring te verhogen en dit willen we doen door de (digitale) service kanalen radicaal te verbeteren. Om deze ambitie waar te maken, zijn wij op zoek naar een Service Content Specialist, die de verantwoordelijk is voor alle service content op de verschillende (digitale) kanalen.


Wat ga je doen?

  • Je zorgt voor alle service content op de verschillende (digitale) touchpoints zoals de website, emails en app

  • Je hebt een belangrijke rol in de contactstrategie-implementatie waarbij je de klant door middel van vlekkeloze en proactieve klantcommunicatie volledig ontzorgt

  • Je neemt proactief de verantwoordelijkheid voor het optimaliseren van bestaande content en het initiëren van nieuwe relevante content

  • Je bent in staat om zowel inhoudelijke als complexe informatie en processen te vertalen naar een begrijpelijk antwoord en creëert heldere verwachtingen voor de klant

  • Je stelt de klant altijd centraal, begrijpt de vraag achter de vraag en zorgt ervoor dat alles duidelijk is 

  • Je volgt continu de ontwikkelingen binnen de Vandebron en de energiemarkt en zorgt zo dat alle informatie altijd up to date is

  • Je werkt nauw samen met collega’s van Customer Contact, Customer Journey, Marketing en Digital, om de allerbeste klantervaring te garanderen

Job requirements

Zo maak jij het verschil

  • Je hebt een passie voor schrijven, communicatie en ervaring in het creëren van klantgerichte content

  • Je hebt HBO/WO denkniveau en bij voorkeur een communicatie- of marketing-achtergrond

  • Jij stelt elke dag de belangrijkste vraag: waar worden onze klanten blij van? Vervolgens schrijf je pakkende content

  • Je vindt het leuk om jezelf in de klant te verplaatsen en denkt in kansen voor zowel onze klanten als Vandebron

  • Je zoekt pro-actief andere afdelingen op om te sparren over nieuwe content

  • Je komt met creatieve ideeën over hoe we klant zijn bij Vandebron nóg leuker kunnen maken

  • Je deinst niet terug voor het plaatsen en publiceren van content in verschillende online systemen

  • Je bent analytisch sterk en verdiept je graag in theorie, blogs en tekst om je eigen content te optimaliseren

  • Je bent minimaal 32 uur beschikbaar en krijgt goeie energie van onze missie


Wat krijg je van ons?

  • Carrière maken bij de gevestigde pionier in de energiemarkt

  • Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad

  • Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving

  • Voor een juiste balans werken we bij Vandebron hybride

  • Wij vinden dat je nooit bent uitgeleerd, daarom krijg je van ons een ontwikkelingsbudget

  • Iedere dag een duurzame en biologische lunch

  • Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur

  • Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie

  • Korting op je energiecontract bij Vandebron

  • Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin

Geïnteresseerd?

Bij Vandebron geloven we in diversiteit, inclusiviteit en gelijke carrièrekansen. Wees je authentieke zelf en het is voor ons helemaal oké als je geen geslacht of geboortedatum noemt in je cv. Solliciteer als je net zo enthousiast bent als wij via deze pagina. Nog niet overtuigd en heb je vragen? Stel ze gerust via jordreukers@vandebron.nl.

"