" "

Retentie Marketeer

  • Marketing
  • Amsterdam, Netherlands

Retentie Marketeer

Job description

Vijf jaar na haar oprichting voorziet Vandebron ongeveer 180.000 klanten van duurzame energie. In een concurrerende energiemarkt waarin een toenemend aantal huishoudens jaarlijks switcht van energieleverancier, is het van cruciaal belang dat we onze klanten aan ons kunnen blijven binden.

 

In de rol van Retentie Marketeer ga je aan de slag met het optimaliseren van klantloyaliteit en -tevredenheid voor optimaal klantbehoud. Data vormt het startpunt voor gepersonaliseerde customer journeys: elke klant dient op het juiste moment de juiste informatie en customer experience te krijgen. Je werkt in een team van drie retentie marketeers en schakelt veel met andere afdelingen binnen Commercie, Customer Care, Digital en het Data Analytics team. 

 

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van diverse projecten. Je doel is om de maximale klantwaarde (Customer Lifetime Value) te optimaliseren door middel van een data-gedreven aanpak.
  • Je denkt na over hoe huidige en toekomstige klantcommunicatie beter bij kan dragen aan klanttevredenheid en klantloyaliteit. Je zet communicatiekanalen slim in, gaat aan de slag met klantsegmentatie en houdt rekening met klantsignalen.

  • Met behulp van KPI’s op Retentie- en Customer Lifetime Value monitor je de resultaten.

  • Je helpt met het uitvoeren en optimaliseren van verschillende marketing campagnes.

  • Je creëert een werkwijze om onze online klantervaringen inzichtelijk te maken en werkt aan een strategie om deze completer uit te vragen.

  • Samen met stakeholders van andere afdelingen (Customer Care, Growth Marketing) pak je verbeterpunten in de written-care op en handhaaf je de richtlijnen in onze klantcommunicatie. Hierbij waarborg je de strategie op overall klantcommunicatie. 

 

Requirements

Wie ben jij?
  • Je hebt een WO denkniveau en bij voorkeur een bedrijfskundige of commerciële achtergrond.
  • Je hebt 1 tot 3 jaar relevante werkervaring. Ervaring in de energiesector, op gebied van klantloyaliteit en -behoud, of een datagedreven omgeving is een pré.

  • Je voelt je thuis in een dynamische organisatie met ambitieuze groeitargets.  

  • Je bent pro-actief, verantwoordelijk, enthousiast en wilt jezelf continu ontwikkelen. 

  • Je werkt structureel en bent analytisch.

  • Kennis van excel en ervaring met CRM systemen is een pré.

  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de duurzame missie van Vandebron.

  • Je bent fulltime beschikbaar.

 

Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je jezelf maximaal kunt ontwikkelen en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. 

Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras, een marktconform salaris en natuurlijk de állerleukste collega’s. 

Kortom, een uitdagende functie met volop doorgroeimogelijkheden waarmee je ook nog eens impact maakt.

 

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan voor 18 augustus door ons te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie.

 

 

"