" "

Customer Journey Specialist

Job description

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Als klant bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt en waar je geld naartoe gaat. Wij pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als innovatieve Tech Scale-up maken wij de energiemarkt nóg duurzamer. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland.

Hier kom jij terecht

Onze klanten zijn het hart van Vandebron: zonder hen, geen duurzame missie. Een optimale, zorgeloze klantreis is van essentieel belang voor de klanttevredenheid en het behoud van onze klantbase. Dit heeft onze volledige prioriteit. Zo is bijvoorbeeld de welkomstfase een belangrijk moment in de klantreis waarbij we de klant op het juiste moment van de nodige informatie voorzien om hen een zorgeloze start te bieden. Op dit moment zijn het spannende tijden bij Vandebron. De energietransitie is belangrijker dan ooit en een goede service is essentieel. Samen staan we aan de start van een grote verandering om de kwaliteit van de klantervaring te verhogen en dit willen we doen door de (digitale) service kanalen radicaal te verbeteren. Om deze ambitie waar te maken, zijn wij op zoek naar een Customer Journey Specialist, die de klantreis integreert en optimaliseert in ons digitale service landschap.


Wat ga je doen?

  • Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor de verschillende klantreizen van het service landschap van Vandebron en je stelt de klant hierin centraal. Vanuit de klantinzichten bepaal jij dus waar je het eerst mee aan de slag gaat

  • Data is de basis. Je vertaalt data naar concrete bottlenecks in de bestaande klantreizen waar klantvragen en onduidelijkheid ontstaan, zodat de klantreis beter kan worden ingericht

  • Ontbreekt er data? Dan zorg jij ervoor dat we de data bij onze klanten gaan ophalen, dit doe je door kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeken in te richten en klantfeedback te verzamelen zodat we echt begrijpen wat de klant belangrijk vindt

  • Op basis van klantinzichten en andere databronnen initieer en implementeer je samen met je collega’s van o.a. Customer Contact, Back Office, Marketing en Digital diverse verbetervoorstellen

  • Je bewaakt het overzicht van de verschillende verbetervoorstellen en zorgt dat de implementatie volgens plan en tijdig verloopt

  • Stap voor stap verbeter je kwaliteit van onze klantreis, en daarmee heb je een belangrijke invloed op de klanttevredenheid (NPS) en Cost to Serve. Je helpt daarbij om de verbeteringen ook meetbaar te maken zodat we zeker weten dat we met de goede dingen bezig zijn

Job requirements

Zo maak jij het verschil

  • Je hebt zin om je in onze data onder te dompelen en dankzij jouw analytische vaardigheden kun jij op basis van feiten en data de beste besluiten nemen voor onze klant

  • Onze duurzame missie? Die geeft jou zoveel energie, dat je allerlei mooie verbeteringen initieert om de klantreis van onze klanten te verbeteren

  • Jij vindt samenwerking belangrijk en wordt ook enthousiast van het idee om verantwoordelijk te zijn voor de klantreis binnen het service landschap

  • Je stakeholders juichen om jouw komst, omdat jij ze goed in je plannen meeneemt en voor hen belangrijke klantreizen optimaliseert

  • Communiceren en organiseren zit jou in het bloed en je beschikt over een goede dosis overtuigingskracht

  • Je krijgt net zoals wij energie van een dynamische en ambitieuze werkomgeving


Wat krijg je van ons?

  • Carrière maken bij de gevestigde pionier in de energiemarkt
  • Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad
  • Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving
  • Voor een juiste balans werken we bij Vandebron hybride
  • Wij vinden dat je nooit bent uitgeleerd, daarom krijg je van ons een ontwikkelingsbudget
  • Iedere dag een duurzame en biologische lunch
  • Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur
  • Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie
  • Korting op je energiecontract bij Vandebron
  • Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin


Geïnteresseerd?

Bij Vandebron geloven we in diversiteit, inclusiviteit en gelijke carrièrekansen. Wees jezelf en het is voor ons helemaal oké als je geen geslacht of geboortedatum noemt in je cv. Solliciteer als je net zo enthousiast bent als wij via deze pagina. Nog niet overtuigd en heb je vragen? Stel ze gerust via Minkevandijk@vandebron.nl

"