" "

Customer Journey Lead

Job description

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Als klant bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt en waar je geld naartoe gaat. Wij pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als innovatieve Tech Scale-up maken wij de energiemarkt nóg duurzamer. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland.


Hier kom jij terecht
De Customer Contact afdeling is dagelijks in persoonlijk contact met de klant voor het afsluiten van een energiecontract, de aanschaf van zonnepanelen of een laadpaal, en het regelen van alle energiezaken voor thuis én onderweg. Met een afdeling van ca. 60FTE aan klantadviseurs en 12FTE team aansturende functies, zorgen we dat de klantervaring bij Vandebron persoonlijk, zorgeloos en impactvol is. Op dit moment staan we voor een grote uitdaging om de klantervaring naar het volgende niveau te tillen door verbetering van de digitale service kanalen. Om deze ambitie waar te maken, zijn wij op zoek naar een ervaren Customer Journey lead, die de verschillende customer journeys en onderliggende processen beheert en optimaliseert.

Ben jij ervaren in complexe data-analyses, zie je altijd mogelijkheden voor verbetering, en ben je in je natuurlijke habitat als een spin in het web? Lees dan snel verder!


Job requirements

Wat ga je doen?

  • Je bent end to end verantwoordelijk voor de customer journeys binnen de service omgeving en het verbeteren van onderliggende processen op basis van behoeftes van de klant.

  • Je brengt de bestaande klantreizen en klantprocessen in kaart door verschillende databronnen (Salesforce, Talkdesk, Google analytics) met elkaar te combineren.

  • Je monitort het verkeer op de journeys, bent in staat om zelfstandig rapportages te bouwen en rapporteert hierover zelfstandig aan de Manager Customer Contact.

  • Je signaleert bottlenecks en contact triggers in de journeys. Je coördineert verbetertrajecten in de (digitale) touchpoints, ten gunste van de klanttevredenheid (NPS) en Cost to Serve.

  • Je verbetert de kwaliteit van onze processen, met een verhoogde focus op optimalisatie van de online customer journeys en self-service, door contact triggers te elimineren.

  • Je behoudt het totaaloverzicht van de verbetertrajecten en zorgt dat deze worden geprioriteerd en compleet en tijdig worden uitgevoerd.

  • Door middel van goed stakeholder management informeer en betrek je alle relevante stakeholders van de afdelingen Customer Service, Telesales, Back Office, Digital, Marketing.


Zo maak jij het verschil

  • Je bent een ervaren Customer Journey Lead met 3 tot 5 jaar werkervaring in procesmanagement en / of inrichting van klantprocessen.

  • Ervaring met de LEAN methodiek, SQL en Salesforce is een pre.

  • Je bent analytisch zeer sterk en maakt beslissingen op basis van data en feiten.

  • Je hebt de drive om continu te verbeteren met een praktische, oplossingsgerichte instelling.

  • Je houdt van samenwerken en beheert je stakeholder landschap zelfstandig.

  • Je bent communicatief en organisatorisch sterk en beschikt over een goede dosis overtuigingskracht.


Wat krijg je van ons?

  • Carrière maken bij de gevestigde pionier in de energiemarkt.
  • Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad.
  • Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving.
  • Voor een juiste balans werken we bij Vandebron hybride.
  • Wij vinden dat je nooit bent uitgeleerd, daarom krijg je van ons een ontwikkelingsbudget van 800,- per jaar.
  • Iedere dag een duurzame en biologische lunch.
  • Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur.
  • Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie.
  • Korting op je energiecontract bij Vandebron.
  • Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin.


Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan voor 17 oktober door ons te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie!


"