" "

Customer Care Teamlead

  • Customer Service
  • Amsterdam, Netherlands

Customer Care Teamlead

Job description

Vandebron is nu ruim 5 jaar in de markt en heeft zich altijd willen onderscheiden in een goede klantenservice. Dit is ook erkend door onder andere De Consumentenbond Vandebron uitriep tot Beste Energieleverancier van Nederland en het onderzoek van Kien waar we het hoogst scoorden van alle energieleveranciers op de Net Promotor Score (NPS) met een 9. Wij vinden onze klanten belangrijk en willen ons vooral blijven focussen op een positieve klantervaring. 

 

Als Teamlead Front Office heb je hier een belangrijke rol in. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de parttime medewerkers binnen het Front Office team. De aankomende periode staat in het teken van groei en de scope kan daarin mee ontwikkelen. Je focus ligt op een positieve klantervaring bij Vandebron. Effortless Experience staat hierbij centraal. Je zorgt ervoor dat klanten snel, goed en persoonlijk geholpen worden en houdt daarbij een goede balans tussen kwaliteit en kwantiteit. Je ontfermt je over de inrichting van de parttime groep (instroom, behoud en uitstroom van medewerkers) en zorgt voor een gemotiveerd team. In deze rol schakel je veel met de Customer Care Teammanager die eindverantwoordelijk is en ook de vaste groep werknemers aanstuurt.

 

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de resultaten van de parttime medewerkers en daarmee voor de kwaliteit en de klanttevredenheid van de klanten die zij te woord staan. Je onderneemt actie wanneer de resultaten niet op target liggen. 

  • Je motiveert en inspireert de parttimers door een voortrekkersrol aan te nemen. Hierin streef je actief de targets en kwalitatieve doelstellingen na op productiviteit en efficiency en treed je op als coach binnen het team. 

  • Je bewaakt en verbetert de Effortless Experience door te sturen op (onnodige) escalaties en klachten.

  • Je zorgt ervoor dat de werksfeer goed is en spreekt mensen aan op houding en gedrag.

  • Je zorgt dat er voldoende bezetting is om de service levels te halen en bent verantwoordelijk voor het maken van het rooster. 

  • Je  werkt samen met het Recruitment-team, waarin je profielen screent, sollicitatiegesprekken voert en nieuwe medewerkers selecteert. 

  • Je voert structureel feedbackgesprekken met je teamleden en aan het einde van het jaar beoordeel je jouw groep medewerkers op hun functioneren.

  • Je motiveert de groep door inrichting van een goede 'Employee Journey' en kijkt mee naar passende doorstroommogelijkheden binnen het team.

  • Je registreert verzuim en verlof en stuurt op het naleven van de afspraken hierin met je team.

  • Je rapporteert proactief de resultaten van jouw medewerkers aangaande de productiviteit, efficiency, kwaliteit etc. aan de Teammanager Customer Care. 

  • Je denkt proactief mee over in projecten om een hogere efficiëntie en een persoonlijke klantenservice neer te zetten.

Requirements

Wie ben jij?

  • Je hebt 1 tot 3 jaar werkervaring in een soortgelijke rol, idealiter bij een facilitair contact center.
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en ervaring in een leidinggevende positie.

  • Je hebt ervaring met het sturen op kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen.

  • Je bent een actiegerichte pragmaticus die tegen een stootje kan.

  • Je bent klantgericht en je voelt je thuis in een dynamische werkomgeving.

  • Je kan mensen van verschillende niveaus coachen, motiveren, uitdagen en aanspreken op hun verantwoordelijkheden.

  • Je bent data-gedreven en resultaatgericht.

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.

  • Je hebt affiniteit met de missie van Vandebron.

  • Je bent 40 uur per week beschikbaar.

 

Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je veel kunt leren en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk, daarom bieden we verschillende trainingen aan om je persoonlijk uit te dagen.

Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras en natuurlijk de állerleukste collega’s.

Kortom, een uitdagende functie waarmee je ook nog eens impact maakt.

 

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan voor 18 augustus door ons te vertellen waarom jij de allerbeste kandidaat bent! 

 

 

 

"