" "

Base Marketeer

Job description


Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt ☀️👩‍🌾 en waar je geld 💸 naartoe gaat. En Vandebron ontwikkelt slimme energietoepassingen zoals 100% groen laden 🚗🔋die de energiemarkt nog duurzamer maken. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland 🇳🇱.


Als Base Marketeer ben jij in de lead voor het uitzetten van een strategie gebaseerd op data om te zorgen dat klanten tevreden zijn en loyaal blijven aan het Vandebron merk. Je hebt een sterk gevoel voor commercie en gaat analytisch en methodisch te werk, maar verliest nooit de klant en de missie uit het oog. Door middel van segmentatie, activatie en propositie stuur je op groei en kwaliteit van de customer base. Jij zet de strategie uit en beheert de tools die nodig zijn om te komen tot de juiste projecten, acties en campagnes.


Het marketing team is verdeeld in drie pijlers. 1. Customer base growth. 2. Brand Experience. 3. Product marketing. Je wordt onderdeel van het Customer base growth team, waar je samen met slimme growth- & retentie-marketeers en knappe creatieve koppen de energiemarkt op z’n kop zet. Ook werk je veel samen met het Data Analytics & Digital team.

Gebruik jij graag data als startpunt voor gepersonaliseerde customer journeys? Ben je een echte number cruncher en krijg jij ⚡energie⚡ van het monitoren, analyseren en optimaliseren van resultaten? Heb jij een groot verantwoordelijkheidsgevoel 😇? Ga je geen uitdaging uit de weg 💪en heb jij de growth mindset die wij zoeken om Vandebron explosief te laten groeien? 📈 Dan zoeken we jou.


Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de resultaten van Retentie met focus op maximaal rendement, kosten, kwaliteit en lifetime value.

  • Je analyseert trends en maakt een effectieve vertaalslag van deze inzichten om tot verbeteringen te komen. Samen met Data Analytics en Digital implementeer je je plannen.

  • Je bent verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van de retentie strategie, met als doel; customer base growth en optimalisatie van de klantwaarde

  • Om dit doel te bereiken maak je gebruik van segmentatie, activatie en propositie. Je werk met onze CRM tools, Salesforce en Marketing Cloud, en maakt een overzicht van de werkwijze en de functionaliteiten zodat deze ook voor andere teams makkelijk in te zetten zijn

  • In samenwerking met Telesales vang je klantsignalen op en zet deze om naar structurele verberingen in de klant journey

  • Je helpt met het uitvoeren en optimaliseren van verschillende marketing campagnes.

Job requirements

Wie ben jij?
  • Je hebt een universitaire achtergrond bij voorkeur een bedrijfskundige of commerciële achtergrond.

  • Je hebt 2 tot 3 jaar relevante werkervaring. Ervaring op gebied van klantloyaliteit en - behoud, of een datagedreven omgeving is een pré.

  • Je voelt je thuis in een dynamische organisatie met ambitieuze groei targets.

  • Je bent pro-actief, verantwoordelijk, enthousiast en wilt jezelf continu ontwikkelen.

  • Je werkt structureel en bent analytisch.

  • Kennis van excel, SQL en ervaring met CRM systemen is een pré.

  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de duurzame missie van Vandebron.

  • Je bent fulltime beschikbaar.


Wat bieden wij?

  • Een baan bij een ambitieuze duurzame scale-up.

  • Een werkplek in het hartje van de Amsterdamse binnenstad.

  • Carrière maken bij de pionier in de energiemarkt.

  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

Nog even geduld en dan kunnen we onze energie weer opladen op kantoor met: 
  • Dagelijks een biologische lunch van de Buurtboer en Oma's Soep. 

  • Elke vrijdag een borrel op kantoor en maandelijks hangen we hier een leuk thema aan.

 

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan voor 10 juni door ons te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie.

 

 

"