" "

Customer Experience Marketeer

Functieomschrijving

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Als klant bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt en waar je geld naartoe gaat. Wij pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als innovatieve Tech Scale-up maken wij de energiemarkt nóg duurzamer. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland.

Deze missie volbrengen; dat doen we samen met onze 200.000 klanten en alle klanten die in de toekomst meedoen met Vandebron. Samen voor 100% groen! In jouw rol als Customer Experience marketeer zorg je ervoor dat klanten onze missie, onze beweging ook echt voelen en daarom bij ons willen blijven. Dit gevoel zet je door in de hele customer journey door het vertellen van ons verhaal, maar ook door leuke acties op te zetten voor klanten en ze nét even dat extra te geven. We zijn meer dan een energieleverancier en dat willen we graag zo houden. Dat maakt klant zijn bij Vandebron ook zo leuk!


Hier kom jij terecht

Je bent werkzaam in het Marketingteam binnen de Brand Experience-pilaar ( 4 personen) en werkt daarnaast veel samen met onze collega’s van het retentieteam (3 personen). Je bent dus de schakel tussen deze twee teams. Samen met hen zorg je ervoor dat klanten blij zijn met hun keuze voor Vandebron en niet meer weg willen!

Wat ga je doen?

  • Je bent mede-verantwoordelijk voor het opzetten en verbeteren van onze customer journey.

  • Je komt met creatieve ideeën hoe we klant zijn bij Vandebron nóg leuker kunnen maken!

  • Je zet deze ideeën om in concrete acties, zoals het bedenken van een eindejaarsactie voor klanten, het opzetten van een loyaliteitsprogramma en het versturen van de nieuwsbrief.

  • Samen met onze digital experience manager maak je een creatieve vertaalslag van onze missie op onze digitale kanalen.

  • Je bent goed in het monitoren en analyseren van data (reviews, openingsrate en clickrate) en je vindt het leuk om op basis van de data verbeteringen door te voeren.

  • Samen met onze digital experience manager ben je verantwoordelijk voor de NPS (klanttevredenheidsmeting). Je analyseert deze en zet een strategie uit om de NPS altijd op (hoog) niveau te hebben.

  • Je maakt de online klantervaringen inzichtelijk en zet een strategie op om deze completer uit te vragen.

  • Je zorgt er samen met het Customer Service-team voor dat de klantcommunicatie en written care strak staat en je waarborgt de overall klantcommunicatie.

  • Je vindt het leuk om te werken met diverse CRM tools zoals Salesforce en Marketing Cloud.

Functievereisten

Zo maak jij het verschil

  • Je bent pro-actief, verantwoordelijk, enthousiast en wilt jezelf continu ontwikkelen

  • Je houdt overzicht en vindt het leuk om een coördinerende rol op je te nemen

  • Je bent hands-on en zet je eigen creatieve ideeën graag om in concrete acties

  • Je hebt een vlotte pen, houdt van de tone of voice van Vandebron en beheerst de Nederlandse taal uitstekend

  • Je hebt 1-3 jaar relevante werkervaring bij voorkeur in communicatie of marketing

  • Ervaring in de energiemarkt is mooi meegenomen

  • Je voelt je thuis in een dynamische organisatie met ambitieuze groei targets

  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de duurzame missie van Vandebron

  • Je bent fulltime beschikbaar


Wat krijg je van ons?

  • Carrière maken bij de gevestigde pionier in de energiemarkt.
  • Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad.
  • Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving.
  • Voor een juiste balans werken we bij Vandebron hybride.
  • Wij vinden dat je nooit bent uitgeleerd, daarom krijg je van ons een ontwikkelingsbudget van 800,- per jaar.
  • Iedere dag een duurzame en biologische lunch.
  • Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur.
  • Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie.
  • Korting op je energiecontract bij Vandebron.
  • Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin.


Geīnteresseerd?

Solliciteer dan uiterlijk zondag 21 november via deze pagina. Nog niet overtuigd en heb je vragen? Stel ze gerust via Minkevandijk@vandebron.nl



"