" "

Webcare Specialist

Job description

Vandebron is nu een kleine 6 jaar in de markt en heeft zich altijd willen onderscheiden in een goede klantenservice. Dit is ook erkend door onder andere De Consumentenbond Vandebron uitriep tot Beste Energieleverancier van Nederland en het onderzoek van Kien waar we het hoogst scoorden van alle energieleveranciers op de Net Promotor Score (NPS) met een 9. Wij vinden onze klanten belangrijk en willen ons vooral blijven focussen op een positieve klantervaring.


Als Webcare specialist heb je een unieke dubbelfunctie binnen de afdeling Front Office. Enerzijds ben je verantwoordelijk voor de publieke reacties onder al onze organische en betaalde social media posts, waarin je je vooral focust op Facebook. Met jouw scherpe pen en Nederlandse talenknobbel weet je pittige discussies en het online sentiment op een positieve te managen. Anderzijds ben je contactpersoon voor onze klanten, die telefonisch en per e-mail vragen stellen over bijvoorbeeld de opbouw van facturen, hun contract, verhuizingen en investeringen zoals zonnepanelen. Jij staat deze klanten op een sympathieke en natuurlijke wijze te woord en verwerk dit nauwkeurig onze systemen. Het is een functie waarbinnen je persoonlijke ontwikkeling en een prettige en open werksfeer centraal staan.

Wat ga je doen?

  • Je managed en monitort het sentiment en de betrokkenheid op Facebook.
  • Je reageert met de tone of voice van Vandebron op inkomende reacties op Facebook en Twitter.
  • Je rapporteert het verloop van campagnes aan het Growth Marketing-team.
  • Je beantwoordt klantvragen met name via telefoon en e-mail.
  • Je verwerkt de gestelde vragen en administratieve wijzigingen in het systeem en bent verantwoordelijk voor de complete behandeling van de vraag.
  • Je weet klanten voor ons product te enthousiasmeren.

Job requirements

Wie ben jij?

  • Je hebt HBO of WO denkniveau, ervaring in Webcare is een pre.  
  • Je hebt een passie voor social media en online sentiment en wil je hier graag verder in ontwikkelen. 
  • Je bent communicatief sterk, zowel scherp in de pen als ook verbaal vaardig. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je hebt een assertieve houding en empathische instelling, je denkt graag mee met de klant en Vandebron.
  • Je werkt zelfstandig en staat stevig in je schoenen.
  • Je bent nieuwsgierig en gedreven om jezelf persoonlijk te ontwikkelen.
  • Je levert graag een bijdrage aan het verduurzamen van Nederland.


Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je veel kunt leren en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk, daarom bieden we verschillende trainingen aan om je persoonlijk uit te dagen.
Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras en natuurlijk de állerleukste collega’s.

Kortom, een uitdagende functie waarmee je ook nog eens impact maakt.

Klinkt dit als iets voor jou? Solliciteer dan voor zondag 23 maart door te vertellen waarom jij de ideale kandidaat bent voor deze rol!

"