" "

Propositie Marketeer (stage)

  • Internships
  • Amsterdam, Netherlands

Propositie Marketeer (stage)

Job description

Steeds meer consumenten kiezen ervoor om hun steentje aan de energietransitie bij te dragen door energie terug te leveren aan het net. Energie die klanten niet zelf verbruiken, leveren ze terug aan het net. Deze elektriciteit kunnen wij ergens anders inzetten en zo garanderen we dat onze stroom altijd 100% lokaal is opgewekt. Dat willen we graag stimuleren door deze klanten een passende propositie te bieden. Tijdens je stage word jij owner van dit vraagstuk als onderdeel van het Retention Marketing team, in samenwerking met Team Energie en Team Growth Marketing.


Je eerste focus is de concurrerende waarde van de propositie. Je doet hiervoor benchmark onderzoek en kijkt aan de hand van klantdata en eigen verkregen inzichten waar de klantbehoefte van consumenten met teruglevering ligt. Hiervoor stel je een business case op die je toetst op financiële haalbaarheid, competitiviteit en klantbehoefte. Daarnaast denk je na over de mogelijkheden om teruggeleverde stroom te laten voldoen aan de voorwaarden die voor ‘groene stroom’ opgesteld zijn, zodat we deze kunnen gebruiken voor levering.


Wat ga je doen?

  • Je voert een benchmarkonderzoek uit en bepaalt op basis daarvan hoe we ons kunnen onderscheiden van concurrenten. Identificeer klanten met teruglevering en achterhaal van welke propositie zij nu gebruik maken.
  • Je doet onderzoek naar de klantbehoefte; maak gebruik van klantdata en vul dit aan met eigen onderzoek. Wat zijn kenmerken van de doelgroep en in hoeverre komen we nu tegemoet aan hun wensen?
  • Je maakt een voorstel doen voor een nieuwe propositie en; werkt gedetailleerd uit hoe de prijssamenstelling voor deze propositie in elkaar zou zitten (denk aan het aantal aansluitingen en de verhouding tussen tarieven voor energieverbruik, teruglevering en vaste leveringskosten).
  • Je onderbouwt waarom deze propositie aantrekkelijk is voor klanten met teruglevering en hoe we deze klantgroep aan ons kunnen binden.
  • Je stelt een business case op en toetst deze op financiële haalbaarheid.

Requirements

Wie ben jij?

  • Affiniteit met onze duurzame missie.

  • Je bent ondernemend, nieuwsgierig en ambitieus.
  • Je bent pro-actief, verantwoordelijk, zelfstandig en hebt een kritische blik.
  • Je bent analytisch, cijfermatig sterk, hebt ervaring met excel en je bent snel thuis in systemen.
  • Uitstekende organisatorische én communicatieve vaardigheden.
  • Je bent WO student, met kennis van de energiesector en interesse in de consument.
  • Je bent (minimaal) 4 dagen per week beschikbaar tijdens een stage.
  • Duur: 6 maanden.


Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je veel kunt leren en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras, een marktconforme stagevergoeding en natuurlijk de állerleukste collega’s. Kortom, een uitdagende stage waar je veel kunt leren over content marketing en waarmee je ook nog eens impact maakt.


Klinkt dit als iets voor jou?

Reageer dan uiterlijk 23 juni via onderstaand formulier, waarin je ons vertelt wie je bent, wat je doet en waarom je wil bijdragen aan onze missie.



"