Skip to content

Lead Backoffice

Amsterdam, Noord-Holland, NederlandCustomer Operations

Functieomschrijving

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Als klant bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt en waar je geld naartoe gaat. Wij pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als innovatieve Tech Scale-up maken wij de energiemarkt nóg duurzamer. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland, 100% van de tijd.


Als Lead Backoffice ben je de schakel tussen strategie en operatie en neem je de lead in verandertrajecten die het succes van customer care verder vergroten. Je stuurt de dagelijkse operatie van 16 fte medewerkers aan op een doelgerichte, positieve manier en bent verantwoordelijk voor de performance van het Backoffice team. Hierdoor heb je direct invloed op de teamresultaten en draag je bij aan het maken van impact met Vandebron.


Wat ga je doen?

  • Je creëert de optimale werkomgeving voor de medewerkers waarin zij maximaal kunnen presteren. Hierbij is het belangrijk dat er continu aandacht is om het team de juiste context te geven om optimaal aan te sluiten bij operationele en strategische doelstellingen.

  • Je verbetert de Way of Working bij Backoffice en zorgt voor een gemotiveerd team.

  • Je optimaliseert samen met het team de processen om werkdruk onder controle te houden, maar bovenal ook de klantervaring optimaal te maken.

  • Je ondersteunt de mensen in het team met hun persoonlijke ontwikkeldoelstellingen. Je voert structureel feedbackgesprekken met je teamleden en aan het einde van het jaar beoordeel je jouw groep medewerkers op hun functioneren. Ook manage je het verzuim en verlof van je team.

  • Je bewaakt en verbetert de klantreis door zo goed mogelijk samen te werken met andere afdelingen en gezamenlijk het klantcontact te optimaliseren. Je denkt proactief mee in projecten om een hogere efficiëntie en een persoonlijke klantenservice neer te zetten.

  • Je werkt samen met het Recruitment-team, waarin je profielen screent, sollicitatiegesprekken voert en nieuwe medewerkers selecteert.

  • Je werkt nauw samen met je collega’s van Customer Operations om de klantreis te bewaken.

  • Je zorgt ervoor dat de benodigde marktkennis in het team op peil gehouden wordt en uitgebreid waar nodig.

Vereisten

Wie ben jij?

  • Je hebt 1 tot 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een operationele omgeving.

  • Je hebt minimaal een HBO-denkniveau en bij voorkeur ervaring in een leidinggevende positie.

  • Je bent positief, klantgericht en je voelt je thuis in een dynamische werkomgeving.

  • Je hebt ervaring met het sturen op kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen.

  • Je bent actiegericht en durft knopen door te hakken. Hierbij houd je de controle over de workload en dagelijkse operatie.

  • Je kan mensen van verschillende niveaus coachen, motiveren, uitdagen en aanspreken op hun verantwoordelijkheden.

  • Je houdt van verandering en bent in staat mensen actief hierbij te betrekken en mee te krijgen.

  • Je bent een sparringpartner voor collega’s binnen- en buiten de afdeling.

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.

  • Je hebt affiniteit met de missie van Vandebron.


Wat bieden wij?

  • Carrière maken bij de gevestigde pionier in de energiemarkt.

  • Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad.

  • Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving.

  • Wij vinden dat je nooit bent uitgeleerd, daarom krijg je van ons een ontwikkelingsbudget.

  • Iedere dag een duurzame en biologische lunch.

  • Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur.

  • Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie.

  • Korting op je energiecontract bij Vandebron.

  • Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin.


Klinkt dit als iets voor jou?

Bij Vandebron geloven we in diversiteit, inclusiviteit en gelijke carrièrekansen. Wees je authentieke zelf en het is voor ons helemaal oké als je geen geslacht of geboortedatum noemt in je cv. Solliciteer als je net zo enthousiast bent als wij via deze pagina. Nog niet overtuigd en heb je vragen? Stel ze gerust via jordreukers@vandebron.nl.


Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
Customer Operations

of

Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
Customer Operations