" "

Growth Manager

Job description

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie. Bij Vandebron kies je namelijk zelf van wie je energie koopt ☀️👩‍🌾 en waar je geld 💸 naartoe gaat. En Vandebron ontwikkelt slimme energietoepassingen zoals 100% groen laden 🚗🔋die de energiemarkt nog duurzamer maken. Onze missie is kraakhelder: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland 🇳🇱.


Het marketing team is verdeeld in drie pijlers. 1. Customer base growth. 2. Brand Experience. 3. Product marketing. De Growth Manager is verantwoordelijk voor pijler Customer base growth. Om de energietransitie in stroomversnelling te krijgen, hebben we massa nodig en als Growth Manager ben je direct verantwoordelijk voor de groeiambities van Vandebron. In deze rol sta je aan het roer van het team dat bestaat uit retentie- en acquisitie specialisten en ben je owner van de algehele sales & retentie-doelen; jouw belangrijkste KPI’s zijn Customer base growth en NPV (Net Present Value; de klantwaarde). De saleskanalen die je onder de hoede neemt, zijn o.a: online, leads, field, partnerships, outbound, vergelijkers & veilingen.


Met je team en ons online performance bureau ga je vol goeie energie aan de slag met zowel het vergroten van de instroom, het beperken van de uitstroom, als het verbeteren van de kwaliteit van de klantenbase. Je managet als meewerkend voorman/vrouw een team van 4 medewerkers, waar jij fungeert als teammanager én als inhoudelijk sparringpartner voor je team en je rapporteert aan de Head of Marketing. Deze functie vraagt een hoge mate van commercieel inzicht en data gedrevenheid omdat de uitdaging zowel op volume als op de kwaliteit daarvan liggen.


Wat bieden wij?

  • Een baan bij een ambitieuze duurzame scale-up.
  • Een werkplek in het hartje van de Amsterdamse binnenstad.
  • Carrière maken bij de pionier in de energiemarkt.
  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid.
  • In betere tijden wordt er dagelijks verse biologische lunch bereid van de Buurtboer en Oma's Soep en hebben we elke vrijdag een borrel op kantoor, waar we maandelijkse een thema aan vasthangen
  • Momenteel werken we nog even vanuit huis en bieden we een maandelijkse thuiswerkvergoeding aan. Daarnaast houden we de maandelijkse thema borrels online in stand.

        Job requirements

        Wat ga je doen?

        • Je bent KPI-owner van customer base growth en de kwaliteit daarvan
        • Je bent verantwoordelijk voor het customer base groeiplan van Vandebron voor de komende jaren
        • Je stuurt een team van 4 specialisten aan, waar jij als manager verantwoordelijk bent voor de performance van je team en zet je individuele business en personal goals op.
        • Je bent inhoudelijk sparringpartner voor alle saleskanalen en retentie en zorgt met jouw scherpe blik voor groei en kwaliteitsverbetering van die kanalen
        • Je weet je team te inspireren, motiveren en uit te dagen zodat zij op hun best kunnen presteren
        • Je schakelt regelmatig met de Data Analytics & Finance teams voor o.a. forecasts, analyses en rapportages
        • Je werkt nauw samen met de Brand Lead en Product Marketing Lead en met elkaar leg je verantwoording af over de marketing KPI’s aan de Head of Marketing


        We zoeken iemand die:

        • Commercieel is ingesteld en ervaring heeft in vergelijkbare branches die gekenmerkt worden door langdurige klantrelaties, zoals in de energiewereld of telecombranche
        • Analytisch is en resultaten/uitkomsten kan challengen binnen je team op basis van zelf opgestelde analyses
        • Leidinggevende ervaring heeft als meewerkend voorman/vrouw
        • Een afgeronde HBO/WO opleiding en minimaal 5 jaar sales- of marketing-management ervaring heeft
        • Als ambitieuze full-timer de wereld wil veranderen door de energiemarkt op zijn kop te zetten


        Ben jij de commerciële leader met drang naar kwaliteit en ben je klaar om echt impact te maken met je werk? Laten we dan een kennismaking inplannen om te kijken of ‘t klikt.



        What's next?

          1. Solliciteer voor 11 april via onderstaande button.
          2. Als we overtuigd zijn van jouw profiel bellen we je op om elkaar beter te leren kennen.
          3. Als jij én wij enthousiast zijn, dan plannen we een gesprek in bij ons op kantoor of via Google Hangout.
          4. Zijn we na dit gesprek allebei enthousiast? Dan ga je door naar ronde 2: de case.
          5. Ace je de case? Dan gaan we de onderhandeling in en komen we er vast wel uit!



            Update Coronavirus (COVID-19)
            We zijn nog steeds op zoek naar gemotiveerde mensen, dus solliciteer vooral! Wij bij Vandebron passen ons digitaal aan de situatie aan en sollicitatie gesprekken blijven doorgaan. 



            "