Head of Base Marketing

Solliciteer nu

Head of Base Marketing

Met jouw Base marketingstrategie verhoog je de loyaliteit van onze klanten en creëer je maximale klantwaarde (CLV).

FULL-TIME · AMSTERDAM

Eind 2016 bereikte Vandebron binnen 3 jaar na oprichting de mijlpaal van 100.000 klanten. Het afgelopen jaar is deze groei verder doorgezet. Met de uitdaging dat een toenemend aantal huishoudens jaarlijks switcht van energieleverancier, is het van cruciaal belang dat we onze klanten aan ons kunnen blijven binden.

Als Head of Base Marketing ben je eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de Base marketingstrategie van Vandebron. Je richt je daarbij op het verhogen van de loyaliteit van onze klanten en het creëren van maximale klantwaarde (CLV). Focus ligt op het vormgeven en optimaliseren van een data-driven marketing omgeving. Hierbij staat personalisatie en de journey centraal: elke klant dient op het juiste moment de juiste service en informatie aangereikt te krijgen. Je geeft leiding aan een team van vier Base marketeers en schakelt veel met de andere afdelingen binnen Commercie, Digital en het Business Intelligence team.

Wat ga je samen met het team doen?

  • Je ontwikkelt en implementeert de Base Marketing strategie.

  • Je bent verantwoordelijk voor het verhogen van klantbehoud door het creëren, uitvoeren en optimaliseren van marketing campagnes via e-mail, direct mail, outbound calls en andere kanalen. Met behulp van Retentie en Customer Lifetime Value KPI's meet je het succes.

  • Je ontwikkelt een optimale segmentatie strategie om al onze klanten op de best mogelijke manier te benaderen en te bedienen.

  • Je ontwikkelt business cases voor verdere verbetering en digitalisering van Base marketing, zodanig dat deze de juiste plek op de Digital roadmap krijgen en waar mogelijk geïmplementeerd worden.

  • Je creëert en optimaliseert voorspelmodellen per klantgroep.

  • Je bent verantwoordelijk voor de optimale werking en inzet van ons CRM systeem, waarbij je eveneens eindverantwoordelijk bent voor de relatie met deze partij. 

  • Je onderzoekt en onderhoud eventuele samenwerkingen met externe bureaus om onze ambities op het gebied van loyaliteit te realiseren en impact te verhogen.

  • Je zoekt constant naar nieuwe manieren en tools om waarde te creëren.

  • Je maakt resultaten van campagnes inzichtelijk, werkt data-driven en deelt je kennis met het team.


Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol in CRM / Base marketing.
  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau en ervaring in een leidinggevende positie.
  • Je hebt ervaring in het ontwikkelen van customer journeys en het ontwikkelen, uitvoeren en bijstellen van (grootschalige) loyaliteitscampagnes.

  • Je bent een actiegerichte pragmaticus die leidend kan zijn in een scale-up.

  • Je bent klantgericht en daarbij adviserend en faciliterend aan collega's.

  • Je hebt een data-gedreven en analytische werkwijze en bent resultaatgericht.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt ervaring met project management.
  • Je hebt affiniteit met de missie van Vandebron.


Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je jezelf maximaal kunt ontwikkelen en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. 

Wij zorgen daarbij voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras, een marktconform salaris en natuurlijk de állerleukste collega’s. 

Kortom, een uitdagende functie met volop doorgroeimogelijkheden waarmee je ook nog eens impact maakt.

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan door ons uiterlijk 18 februari te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie.