Channel Manager Telesales

Solliciteer nu

Channel Manager Telesales 


Jij krijgt energie van commerciële resultaten en eigen verantwoordelijkheid en stuurt een sales-team aan richting succes.

FULL-TIME · AMSTERDAM

We zoeken een Channel Manager Retentie en een Channel Manager Acquisitie binnen onze afdeling Telesales. 

Telesales is het commerciële hart van Vandebron, waar enthousiaste Sales Adviseurs binnen twee afdelingen onze (potentiële) klanten telefonisch benaderen en overtuigen van onze duurzame missie zodat ze klant worden of blijven.

Als Channel Manager ben je verantwoordelijkheid voor het aansturen van de  Sales Adviseurs en Sales Coaches van de Retentie-afdeling of de Acquisitie-afdeling. Met jouw analytische ervaring en kennis weet jij de afdeling de juiste richting op te sturen. Met het resultaat in je achterhoofd behoud je overzicht en weet je hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden. 

Wat ga je doen?

  • Je bent eindverantwoordelijk voor de resultaten en aansturing van het Telesales Retentie of Acquisitie team. Dit zijn Sales Adviseurs en Sales Coaches.
  • Je bepaalt welke belstrategie er uitgevoerd wordt en houdt hierbij rekening met de klant journeys, e-mail strategie, belkosten, korting strategie en Customer Lifetime Value (CLV).
  • Je zorgt dat er voldoende bezetting is om de service levels op alle kanalen te behalen en schaalt op- of af wanneer dat nodig is. Je weet ten allen tijde wat de onderliggende ‘contact drivers’ zijn, zodat je tijdig kunt bijsturen.
  • Je rapporteert volledig zelfstandig en proactief de resultaten aangaande retenties/acquisities, productiviteit, efficiency, kwaliteit etc. aan de Head of Growth. Daarbij zorg je voor een gedegen analyse en je doet voortdurend aanbevelingen voor verbeteringen.
  • Je voert regelmatig feedback gesprekken met Sales Coaches en faciliteert dat zij de adviseurs goed coachen.
  • Je stuurt het team op dag- en weekniveau aan op productiviteit en kwaliteit.
  • Je zorgt dat de werksfeer goed is en spreekt mensen aan om een goede houding te stimuleren.
  • Je voert procesverbeteringen door daar waar nodig.
  • Je bent scherp op ontwikkelingen en mede hierdoor kan je een nauwkeurige forecast genereren waardoor je verrassingen voorkomt. Je anticipeert op die manier tijdig voor een optimale bezetting, kwaliteit, kosten en salesresultaten.
  • Je bent samen met HR verantwoordelijk voor het sturen op verzuim, verlof en recruitment van je team.

Wie ben jij?

  • Je hebt werkervaring in een soortgelijke rol op een klantcontact sales afdeling.
  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau en hebt ervaring in een leidinggevende positie.
  • Je bent een actiegerichte pragmaticus die stevig in zijn of haar schoenen staat.
  • Je kan mensen van verschillende niveaus coachen, motiveren, uitdagen en aansturen op hun verantwoordelijkheden.
  • Je bent data-gedreven, resultaatgericht en werkt zelfstandig richting doelen.
  • Je hebt een winnaarsmentaliteit: je bent positief en krijgt dingen voor elkaar.
  • Je bent klantgericht en je voelt je thuis in een dynamische werkomgeving.
  • Je bent intrinsiek gemotiveerd om een bijdrage te leveren aan het verduurzamen van Nederland.

Wat bieden wij?

We zijn een snelgroeiende scale-up waar je veel kunt leren en als je verantwoordelijkheid neemt, krijg je die ook. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk, daarom bieden we je coaching, training en mooie doorgroeimogelijkheden aan om je uit te dagen. 

Een marktcomform salaris, plus de mogelijkheid om extra te verdienen door middel van bonusmodellen.

Wij zorgen voor een ambitieuze werksfeer, een lekkere bio lunch, verse koffie, een gezellige vrijdagmiddagborrel op ons dakterras en natuurlijk de állerleukste collega’s. 

Kortom, een uitdagende functie waarmee je ook nog eens impact maakt.

Klinkt dit als iets voor jou?

Solliciteer dan voor 27 augustus door ons te vertellen wie je bent, wat je doet en waarom jij wilt bijdragen aan onze missie.